Taxi Budapest

Taxi Budapest
5 (100%) 2 Szavazat

Taxi Budapest

 

6X6 TAXI

A 6×6 Taxi Kft. 1993 tavaszán alakult, majd 1996-ban polgárjogi meg­ál­la­po­dással közös rendszer üzemeltetésére egységes arculattal jelent meg a taxiszolgáltatói piacon a Voláncom Kft. által fenntartott Volántaxival. A jelenleg működtetett rendszer alapszervezete a korábbi Volántaxi, mely szervezet közel 40 éves múltra tekint vissza a taxi-szolgáltatás szakterületén.

A 6×6 Taxi-rendszerben együttműködő társaságok szolgáltatásának egyesítése révén a magyar taxispiac egyik meghatározó szervezetévé váltak, az egységes üzletpolitikával, a gyors, pontos, megbízható és megfizethető szolgáltatóként, tőkeerős gazdasági hátteret biztosítva a rendszer mű­köd­te­té­séhez.

Jelenleg a 6×6 Taxi-rendszerben 516 gépkocsi dolgozik, havi több, mint 80.000 db telefonos megrendelés teljesítése érdekében.

A rendszer dolgozói döntő többségükben 15-25 éves szakmai múltra tekintenek vissza, mivel a cégcsoport törzsgárdájának szakmai gyakorlatának meg­kezdése, arra az időre vezethető vissza, amikor mindössze két állami cég volt jelen a piacon.

A 6×6 Taxi rendszerbe való belépés szigorú szakmai követelmények teljesítése esetén valósulhat meg: Jogszabály által előírt taxis vállalkozói végzettség igazolása, gépkocsi megfelelő esztétikai, műszaki állapota, hiteles taxióra, pénzügyi kaució, sikeres városismereti, etikai, belső szabályzat, helyismereti vizsga a 6×6 Taxi rendszer által kötelezően előírt tanfolyam elvégzését követően.

A rendszerbe való belépést a vállalkozáscsoportnak mindenkori piaci helyzete határozza meg a teljesítendő fuvarszám, a létszám, az egy fuvarra eső átlag árbevétel tükrében.

A rendszerben dolgozó 516 munkatárs által végzett szolgáltatást – Magyarországon elsőként és eddig egyedüliként – 5 tagú alkalmazotti státuszban foglalkoztatott belső ellenőri csoport felügyeli a nap 24 órájában, akik munkáját 30 fős önkéntes, megfelelő minősítés után kiválasztott időmérők, műszaki, esztétikai ellenőrök segítik.

Az esetleg felmerülő megrendelői panaszok értékelésénél, melyeket mindig és kötelezően jegyzőkönyvben rögzítünk, első és alapvető szempont a 6×6 Taxi rendszerben, hogy

a MEGRENDELŐNEK mindig igaza van

ami a gépkocsivezetők szempontjából alapvetően ellentmond az ár­tat­lan­ság vélelmének, de megítélésünk szerint a szigorú szabályok közé szorított gép­kocsi­ve­ze­tők­nek is érdeke, hogy a 6×6 Taxi jelzéssel közlekedő gépkocsiról eredendően tudják az utasok, hogy nálunk jó kezekben vannak.

A hirdetett szlogenünk,
Amikor a kényelem mellett a gyorsaság is számít
is erre kötelez bennünket.

A minőségi szolgáltatás érdekében tett törekvéseink értékelésének objektív bizonyítéka, hogy a 6×6 Taxi Kft. 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012-ben immár 11. alkalommal a végzett munkájáért a Budapest Week címu angol nyelvű sajtóorgánum olvasóközönsége – akik többnyire hazánkban dolgozó külföldi üzletemberek – Best of Budapest cím odaítélésével ismerte el. Ezen kívül az MSZ EN ISO 9001:2009 minősítést is megkapta cégünk INTERCERT 08276 tanúsítvány regisztrációs számon. 2012-ben elnyertre a SuperBrands minősítést a szolgáltatói szektorban, illetve a Magyar Brands minősítést.

Főtaxi

Cégtörténet

Az első harminc év

A taxizás 1913. június 1-én indult a fővárosban 25 db Marta típusú, már taxaméterórával ellátott autótaxival. Az első Marták, majd a “nyalókának” becézett Magomobilok mellé később Fiatokat állított forgalomba a vállalat.

Az Autótaxi vállalat a harmincas években – főleg túrafuvarok lebonyolítására – beszerzett néhány reprezentatív, fekete 2200-as és 3600 cm3-es Fordot is. A vállalat és leányvállalatai 30 év után közel száz autótaxival és 92 autóbusszal rendelkeztek.

A Drost-rendszer (nevét Drost Tivadarról kapta) kiépítésével – a világon először Budapesten – a múlt század 30-as éveiben lehetővé vált a telefonos taxirendelés.

A telefonon rendelt taxit mindig a megrendeléscíméhez legközelebbi taxiállomásról küldték a megrendelőhöz. A telefonközpont teljesítménye rohamosan emelkedett. A kezdeti napi 18 rendelés a negyvenes évek elején 4.500-ra emelkedett.

 

A második harminc év

Az Autótaxi Rt. a háború után 122 gépkocsival MOGÜRT Autótaxi Nemzeti Vállalat néven folytatta működését. Ekkor a magánkézben lévő taxi engedélyeket fokozatosan bevonták, így az Autótaxi vállalat uralta az egész piacot.

1947-ben Renault típusú autókkal újult meg a gépkocsipark. Ezeknél a kocsiknál került föl először a piros-fehér kockasor megkülönböztető jelzésként.

A taxizás 1948. márciusában került állami kézbe. Újabb fejlesztésként Skoda 1102-esek kerültek forgalomba. A Fővárosi Tanács kezelésébe 1951-ben került a vállalat, ekkor kapta a Fővárosi Autótaxi Vállalat nevet.

1960-ban már 900 fölé emelkedett a gépkocsiállomány, a telefonnal felszerelt taxiállomások száma pedig elérte a 100-at. A hatvanas években jelentősen gyorsult az Autótaxi vállalat fejlődése. A növekvő igényekhez új telephelyeket kellett építeni, bővült a tevékenységi kör is, többek között az autókölcsönzés bevezetésével. Bővíteni kellett a telefonközpontot, a Kerepesi úti épületet is.

 

A 60 éves évforduló ünneplésekor a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében a taxikat URH készülékekkel szerelték fel. Ezek a taxik mobil forgalomirányító pontként működtek, állandóan az utcán cirkálva figyelemmel kísérték az igényeket, és azonnal intézkedtek. Több, mint  2500 képzett sofőrt és közel 1500 darab gépkocsit tudtak forgalomba állítani a csúcsidőkben.

 

A harmadik harminc év 

A megbízhatóság lett a legfőbb erénye és életfilozófiája a társaságnak, amikor a hatvanas évektől megszűnt monopol helyzete a taxis piacon. 1982-től ismét megjelentek a magántaxik az utakon. A FŐTAXI a megváltozott helyzetben is fontosnak tartotta, hogy tarifája egyszerű, áttekinthető legyen, hogy utazóközönsége bizalmát megtartsa.

A nagyvállalati formát 1993-ban fölváltotta a részvénytársaság.

1997-ben a FŐTAXI a sárga arculat megőrzésével újította föl kocsiparkját. A 200 darab nagy csomagterű, korszerű, légkondicionált taxikból álló, egységes arculatú gépkocsi flotta nagymértékben hozzájárult a “kockás taxi” töretlen népszerűségéhez.

Az utóbbi években profiltisztításra került sor, a klasszikus autókölcsönzési tevékenység helyébe a tartós bérbeadás lépett. A vállalati tulajdonú taxi gépkocsikat lassanként értékesítette a cég, és a vállalkozók ettől kezdve saját autóikkal végzik a taxi szolgáltatást. Jelenleg a taxi szolgáltatás piaci követelményekhez igazodó franchise rendszerben történik.

A 2010-es év a közel száz esztendős FŐTAXI Zrt. életében meghatározó jelentőségű, hiszen a Budapest Airport által kiírt repülőtéri tenderen a legjobb ajánlatot tevő Főtaxi lett a nyertes, így2010. december 7-étől Magyarországon a legnagyobb hagyományokkal rendelkező taxicég szállíthatja a kedves utasokat mindkét terminál és a főváros között.

A BA döntésében a kedvező tarifák mellett szerepet játszott a Főtaxi elismertsége, megbízható és stabil háttere, korrekt üzleti magatartása és a magas szolgáltatási minőségre adott garanciák.

Napjainkban a FŐTAXI Zrt. több mint 800 taxi gépkocsival végzi személyszállítási szolgáltatását elsősorban a fővárosban és az agglomerációban. A taxi flottánk méretének, valamint a szolgáltatást végző munkatársaink szakmai felkészültségének köszönhetően gyorsan, pontosan – nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel – állunk kedves Utasaink rendelkezésére.

 

Taxi 4

A Taxi 4 nagy tervekkel, és még nagyobb elszántsággal 2003 márciusában kezdte meg a személyszállítási működését Budapesten.

A budapesti taxi piacon jelenleg elfoglalt pozíciónkat biztos alapokra helyezte, hogy indulásunk első évében két taxi társaságot is felvásároltunk. (EST taxi, EXPO taxi) Az említett társaságok taxi gépkocsivezetőinek és nevezetes telefonszámainak átvétele, szerződött céges és magán rendelőinek folyamatos, korrekt kiszolgálása biztosította, hogy a TAXI 4 gyorsan népszerűvé vált a céges, és a magánmegrendelők számára.

A legdinamikusabban fejlődő taxi Budapesten!

A TAXI 4 jelenlegi taxisszolgáltatói létszáma – mely az egyre növekvő megrendelések számával arányosan növekszik – több, mint 350 fő. Jelen létszámmal átlagos nappali forgalom figyelembe vételével 5-15 percen belüli címre érkezéssel biztosítjuk a rendelések kiszolgálását a főváros és szomszédos települései viszonylatában. Az elérhetőségeink egyike a telefon: +36 1 4-444-444. Ugyanígy mobilon is elérhetőek vagyunk: 06-20-4-444-444, 06-30-2-444-444 és 06-70-4-444-444

Intenzív Budapesti forgalom

A Budapesten egyre sűrűbben tapasztalható közlekedési káosz okozta késedelmes címre érkezés kiküszöbölésére a TAXI 4 – utasainak gyors és pontos kiszolgálása érdekében – kiválóan működik együtt néhány meghatározó budapesti taxi társasággal. A partnercégek – viszonossági alapon – hasonlóan kedvező díjszabással és kulturált szolgáltatással segítenek abban, hogy utasaink taxi rendeléseit pontosan teljesítsük.

Citytaxi

A City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet 1983-ban alakult, az első magán taxi társaságok között. Az akkori szerveződés célja az volt, hogy tisztességes árakon nyújtson megbízható szolgáltatást. A piac bebizonyította, hogy a személyszállítás esetében is szükség van a kiváló minőségre.

Cégünk a ’90-es évektől, a piaci igényekre elsőként reagálva, a megbízhatóságon túl a minőségi szolgáltatás megvalósítását tűzte ki elsődleges feladatául. A cél érdekében folyamatosan fejlesztettük gépjárműparkunkat, továbbképeztük gépkocsivezetőinket, és szigorú belső szabályokat alkottunk.

A Szövetkezet irányítását a Közgyűlés által választott három tagú Igazgatóság látja el, melynek élén az Elnök áll. A Szövetkezet tevékenységét szintén a Közgyűlés által választott, három tagú Felügyelő Bizottság ellenőrzi. A folyamatos fejlődés eredményeképpen mára az alvállalkozók száma elérte a 840 főt, ezen belül a szövetkezeti tagoké meghaladja a ötszázat.

A szövetkezeti tagok tulajdonosi szemlélete, és az alvállalkozóknak adott lehetőség, hogy a későbbiekben a Szövetkezet Alapszabályában rögzített keretek között maguk is szövetkezeti tagokká válhatnak, záloga a minőségi szolgáltatás iránti elkötelezettségünknek. Ez a fajta szemlélet – mely merőben eltér a piacon jelenlévő többi taxi társaságokétól – tette lehetővé, hogy a City Taxi évek óta Budapest piacvezető taxi társasága legyen, és folyamatos vonzerőt jelentsen a taxisok számára is.

 

Budapest taxi

 

2013 nyarától a RT5 Taxi Holding Kft. üzemelteti a Budapest Taxi Kft-t. A cégcsoport három márkát fog össze. Az egyesülések eredményeképpen a cégcsoport felvette a Budapest Taxi nevet és egy teljesen új arculattal jelenik meg az utazóközönség előtt szeptemberben.

A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően innovatív megoldásokat nyújtunk megrendelőink részére. Minden gépkocsink POS terminállal rendelkezik, amely lehetővé teszi bankkártyával történő fizetést (Visa, Mastercard és AMEX). Ugyancsak ez az alapja egy GPS alapú csendes címkiadó rendszernek. Az utóbbi időben a fentiek mellett több jelentős újítást hajtottunk végre, mint például a honlapon történő fizetést és taxi kártya feltöltést, mobillal való fizetést a gépkocsikban.

Fejlesztésünk keretén belül folyamatosan, illetve igény szerint cseréljük le a papír alapú utazási csekkeket mágneskártyára, amelynek érvényességét és a rajta tárolt adatokat a terminál érzékeli és a fuvardíjat egy központi elszámoló rendszerbe továbbítja. A megrendelők igényeinek megfelelően így gyorsan és egyszerűen kiállítható az elektronikus számla a www.etaxicsekk.hu webes felületen. Partnereink így naprakész információkat kaphatnak cégük utazásairól, illetve rendszeresen figyelemmel kísérhetik azt.

Célunk, hogy tisztességes áron minőségi taxis-szolgáltatást nyújtsunk megrendelőink számára. A vállalat dinamikus fejlődését a cégek bizalma és a partnerek folyamatos bővülése biztosítja számunkra. Társaságunk minőségpolitikájának köszönhetően ISO 9001 minősítést szerzett.

Az RT5 Taxi Holdinghoz való belépésnek szigorú szakmai feltételei vannak: taxi vezetői engedély, jogszabály által előírt taxis vállalkozói végzettség igazolása, gépkocsi megfelelő esztétikai, műszaki állapota, erkölcsi bizonyítvány, PAV II alkalmassági orvosi engedély, hiteles taxióra, sikeres városismereti, etikai, belső szabályzat, helyismereti vizsga.

A szolgáltatást teljesítő személytaxis alvállalkozók rendelkeznek a 89/1988. (XII.20.) MT rendeletet módosító 128/2000. (VII.11.) kormányrendelet 5. § (8) b, pontjában meghatározott biztosítási fedezetre szóló személytaxis felelősségbiztosítással, amely biztosítása alapján, a biztosító egyesület azt a kötelezettséget vállalja, hogy térítési díj ellenében készpénzben megtéríti a biztosítási feltételek szerint meghatározott biztosítási eseményekből bekövetkezett károkat.

A fenti személytaxis felelősségbiztosítással minden személyszállító alvállalkozónak rendelkeznie kell. A biztosítás minden alvállalkozó egyénileg az általa kiválasztott biztosító társaságnál köti meg.

A diszpécserközpont infrastruktúrája a legkorszerűbb eszközökkel, hardverekkel és szoftverekkel felszerelt, hogy maradéktalanul megfeleljen az utasok elvárásainak, kívánságainak. Az éjjel-nappal működő diszpécserközpontban, a legmodernebb Call centeren keresztül, egy időben akár 13 diszpécser és telefonkezelő fogadja a hívásokat- idegen nyelven is. Tájékoztatjuk utasainkat, hogy a telefonbeszélgetésről cégünk felvételt készít, melyet az adatvédelmi törvénynek megfelelően tárol és kezel. A gépkocsik városon belüli kiállási ideje 2-5 perc a forgalomtól függően, a repülőtérre 1-2 perc, ugyanis a repülőtér közelében droszt üzemel. Budapest agglomerációs körzetében a kiállási idő 10-15 perc, mely kiállási időket a nap bármely szakában teljesíteni tudjuk. A szerződött cégek, intézmények, hotelek recepciójára a cégünk saját költségén URH készüléket, vagy mobiltelefont telepít, rendezvényeikre szükség szerint mobil diszpécserautót biztosít.